söndag 11 december 2011

Skalman, Skalman världens bästa Skalman

Nu är intensivträningen avslutad. Tio dagars träning á 2 tim/dag.
Kämpigt? Absolut!

Men Skalis har varit så tapper och duktig. Han har kämpat och försökt. Ibland har det varit jobbigt med träningskompisens ljud men med hörselkåpor på har även det varit uthärdligt.

Skalman har suttit så fint, sparkat bollar med fötterna, puttat bollar med händerna och tryckt på knappar. Lekt och busat! Smakat saft.



Jag måste erkänna att vi var lite skeptiska innan... Skulle Skalman klara av att träna i grupp. Skulle övningarna kännas relevanta och skulle träningsformen passa Skalis. Idag vet vi att det har varit toppen. Gruppträning kanske inte är ultimat för vår kille men övningarna, sångerna och conductorn (tränaren) har passat utmärkt.

Att vi skulle se framsteg efter bara två veckor trodde jag aldrig. Men igår låg Skalman på mage och höll sitt huvud högt på ett sätt som han aldrig gjort innan.


Så starkare i kroppen har han helt klart blivit! Nu fortsätter vi att kämpa på här hemma och hoppas att det kanske blir ännu en träningsperiod någon gång under våren.
Heja Skalman!!!

7 kommentarer:

Marie sa...

Wow! Underbara framsteg! :)
så roligt att ni är nöjda med träningen.

Kram
Marie.

kungen o majkis sa...

Heja heja duktiga Skalman :-)! Roligt att få se framstegen :)!!

Iza sa...

KP träning är så Bra för kroppen. :) Förstår att Skalis har kämpat. Det har jag med gjort, tyckt det har varit jätteroligt. Nu var det ett tag sen men naturligtvis har det varit värd det. Ångrar det inte. :)
Kram!

Photo by Maria sa...

Men så härligt att läsa om Skalis framsteg och härliga bilder.. Blir så glad av att se sista bilden..
Heja Skalman!!!!

Kram Mia

Marie - Från en prematurmammas hjärta - sa...

heja heja heja skalman. Underbara duktiga skalman<3

Ellen sa...

Hej!

Jag är en 20-årig tjej som tränat med Move & Walk periodvis sedan 6-års ålder.

Kämpigt håller jag med om att det varit, men utan den hade jag nog inte varit där jag är idag... Men nu var det många år sedan...

Lever och utvecklas med CP-skada av typen Spastisk Diplegi.

Kul att se framsteg hos er lille kille!

// Ellen

Louise sa...

Vad härligt att ni sett resultat! Snygg matta han ligger på! Vart kan man hitta en sådan?